Matlagning

Pesto-omelett m. chorizo

IMG_8227

Igår åt vi en proteinrik middag i form av omelett, denna fyllde vi med chorizo-salami, champinjoner, oliver, lök och lite riven ost och serverade med en god sallad till. Jag var på gymmet strax innan middagen och det här var en perfekt måltid efteråt; mättande men ändå nyttig (jag tycker nämligen personligen att det känns jobbigt/konstigt/onödigt att trycka en pizza precis efter gymmet, det gör jag hellre de dagar jag inte har- eller ska träna).

För två omeletter behöver du:

–          4 ägg

–          4 msk mjölk

–          4 msk grädde

–          4 msk pesto

–          Salt och peppar

–          Till fyllningen: 150 g chorizo (eller annan salami), 6 st färska champinjoner, några delade oliver, en halv röd lök, 1 dl riven ost.

–          Till salladen: Kruksallad, paprika, majs och gurka.

 IMG_8226

Observera att det ska göras två omeletter av detta. Blanda två ägg, hälften av grädden/mjölken och peston i varsin bunke och rör om. Ha sedan ner tillbehören i varje bunke och stek varje omelett för sig. Gör sedan en snabb sallad med valfritt innehåll som du serverar tillsammans med omeletten. Gott, snabbt och proteinrikt!

2 svar till “Pesto-omelett m. chorizo

  1. Ronja skriver:

    Mathilda, var hade du köpt dina bordstabletter? De är så fina:-)

  2. Matilda skriver:

    Hej jag har en liten fråga ang. din matlagning. Är det alltid du som lagar maten och kommer på vad veckomatsedeln ska vara, eller hjälper Oskar till? Är detta något som ni har kommit överens om eller har det bara fallit sig ”naturligt” eftersom du är tjej (och ska göra sådant)?
    / Matilda

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 7b8e8c7dcb6c569b000584cc581f6e5d33ae9fdd